onsdag 27 januari 2010

något att längta till


Jag såg filmen "Sherlock Holmes" häromdagen.
Den baseras på Arthur Conan Doyles gamla böcker om denna mycket märkliga och extraordinära detektiv.
Filmen var fantastiskt bra, underhållande och spännande och så så så snyggt gjord.
Frasiga klänningar, vackra uppfinningar, miljöer och kostymer. Så mycket att titta på att ögonen inte riktigt hann med att se alla de där finfina små detaljerna de bemödat sig så om, för att göra filmen och tidsåldern trovärdig. Jag ser gärna om den igen, bara för att skåda allt det vackra.
Den smått fantastiska Guy Richie hade förstås gjort den.

Se den på en biograf nära dig!

2 kommentarer:

  1. Jag såg den på premiären med min Sherlock-galna syster. Jag undrar varför hon inte gått med i någon fanclub. Det kanske inte finns någon i Sverige. Men då får hon ju starta en tycker jag. Jag gillade den också väldigt mycket, och min syster med. Men vår älskade Sherlock var det inte, snarare Sherlock i en annan dimension.
    -Maria

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna se den, inte minst efter din beskrivning.
    /E

    SvaraRadera