söndag 18 april 2010

Min egen oas

Efter helgens strapatser är vi nu ett steg närmre ett färdigt resultat. Böckerna har hittat sin plats i de magnifika trähyllorna.
Även tidskrifterna har fått en egen plats i form av gamla äppelträlådor under konsollhyllorna.
Jag tycker om när man upptäcker saker i en bokhylla, helst lite hela tiden. Lite oväntade saker har liksom letat sig in där bland böckernas mystik. Här ser ni lite vad som står i mina hyllor...

Ett gammalt trätråg med pixiböcker i, perfekt förvaring bredvid mormorsmors gamla bibel.
Dagens bestyr har bestått i att komponera en tavelvägg. En salig blandningav konst, affischer och vykort men helheten funkar.
Och mitt i en fin tavellist från Indiska med lite ljuslyktor och diverse annat rumsförhöjande.
Och min nya favoritplats kom igår upp i taket. En hängstol, perfekt för mig att hänga och slänga i när jag sitter och läser. Morgonens två första timmar spenderades i detta härliga krypin djupt försjunken i Johan Theorins nya bok "Blodläge".

4 kommentarer:

  1. Guu så fint! Jag blir avundsjuk!
    -Maria

    SvaraRadera
  2. WOW!!!! Läckert! Snyggt jobbat!! Det där vill jag snart komma å se live!!!
    Kram Sandra Å William

    SvaraRadera
  3. Å vad fiiint Sanna! Kan inte du komam hem till mig och göra en extremme home makeover! Snääälla! Kram/Emaida

    SvaraRadera