lördag 20 november 2010

Marathon i bokcirkel-bok

Jag är med i en bokcirkel.
Vi är några kära damer i åldrarna 26-65 ca som träffas en gång i månaden för att diskutera böcker vi läst. Till varje gång är det nya tag, nya böcker såväl som klassiker, som smäktande kärleksromaner, skräck och ungdomsböcker.
Det är oerhört kul och inspirerande att läsa tillsammans, alla upplever ju samma bok på olika sätt, och man fastnar för olika saker i böckerna och tycker både lika och olika om mycket! Jag rekommenderar verkligen bokcirklar!
Denna månaden skulle "Kallocain" läsas, måste säga att jag får vibbar av George Orwells "1984". Ska bli intressant att på onsdag få höra vad de andra tjejerna tycker!

3 kommentarer:

  1. Ja, det är kul! Vi läser Purcells Havets dotter för tillfället i min bokcirkel, en bok som jag inte ens skulle tittat på annars. Det är roligt och intressant att få läst något man inte brukar läsa, även om det också kan vara lite jobbigt ibland. ;)

    -Maria

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade hit genom en sökning. Undrar om du kan berätta vilket märke tapeten med medaljonger är ifrån, märke? Vore väldigt tacksam, är nämligen ute efter en sådan tapet!!

    MVH Erica

    SvaraRadera
  3. Hej Erica!

    Kul att du tittade förbi!
    Vi har en lila tapet med medaljonger i biblioteket som är från märket In Trade. Eller menar du den beiga med vita medaljonger som är på väg upp i vår hall? I så fall är det en tapet från Duro.
    Varmt lycka till!

    SvaraRadera