fredag 8 april 2011

Torsdagsfix!

Igår tog jag en ledig dag. Jag kände bara att nääe, nu har jag slitit som ett djur, är totalt sönderstressad och behöver bara få vara hemma en dag så där hipp som happ, och se det fick jag! Dagen började med att jag tog "sovmorgon" (vaknar ändå senast kl. 06.30), dvs. låg kvar i sängen och läste böcker ett par timmar. Sen blev det promenad i vårsolen, åhh vänner, det är faktiskt vår nu! Tog en repa i trägården och städade upp lite, behövde inte ens ha varken mössa, halsduk eller vantar.

Men sen börjar det ju klia lite fingrarna, så dammsugaren åkte fram och tvättmaskinen på, och sen kom min älskade make hem och vi satte igång med vårt arbetsrum igen och fixade det sista, tapetseringen!
Fondvägg i en liten nisch bara, med en vacker blodröd japansk tapet. När man först stiger in i rummet ser man bara de cremefärgade väggarna för att sedan runda kakelugnen och se där, blicken sugs åt det hållet och man blir glatt förvånad, en färgklick helt enkelt!
Väldigt nöjd med resultatet. Idag är min make ledig istället och han ska då fortsätta med projekt snickra eget skrivbord. Så till kvällen när jag kommer hem så kan vi nog börja inreda rummet på nytt. Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. Vilken trevlig blogg! ahhh vad fint ni har gjort det....detta peppar mig...måste få till det att komma och hälsa på er i vår! och Sumo, vilken bjässe! måste komma och känna på den pälsen!

    kram kram Katrin

    SvaraRadera