torsdag 28 juni 2012

Frågeformulär

Fått lite frågor att besvara, kanske undrar ni vad jag är för någon person.
Här kommer en hint...
Kommentera gärna med era egna svar.

 1. Drömjobbet. Vad är det?
Så länge jag minns har jag alltid drömt om att bli konstnär eller författare. 
Numera ligger bildskapandet på hyllan, men författardrömmarna lever än.
I en mer realistisk mening kan även litteraturpedagog vara en dröm.
2. Vart vill du vara?
Under en vajjande palm med sand mellan tårna, och min vackra man vid min sida.

3. Läser du horoskop?
Nej. Jag försöker leva här och nu. 
4. I så fall varför?
Se ovan.
5. Vad är du mest stolt över?
Att jag har en magisterutbildning.
Att jag följt mina drömmar. 
Att jag aldrig slutar drömma.
Att jag aldrig slutar tro att ingenting är omöjligt.

6. Cykel, båt, buss eller bil, Vad åker du?
Jag gillar verkligen att åka tåg. 
Att vara avskrämad i sin egen lilla bubbla för ett par timmar.
Ensam med sina tankar.
Underbart!
7. Förrätt eller dessert?
Huvudrätt! 
Måste jag välja så förrätt, är inte mycket för sötsaker. 
Riktig mat ska det va!

8. Vad är roligast att shoppa?
Skor! 
Eller heminredning.

9. Vad får dig att gå ner i varv?
Att tända en brasa och bara sitta och följa flammornas dans.
Eller ligga i hängmattan med en bok.
Eller en tekopp och en inredningstidning på morgonkvisten.
10. Vilken är den lyx du unnar dig?
( t ex doftljus, tvål, choklad, massage...)
Massage en gång i månaden. 
Bra hudvårdsprodukter utan cancerframkallande ämnen, icke djurtestade och utan miljöutsläpp.
11. Varför bloggar du?
Som en minnesbild av vad som händer i vårt hus.
För både min egen och andras skull.
För att visa vårt fina hem och dess förändringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar