måndag 22 december 2008

Annat julpiff

En vacker gammal bok får ligga uppslagen så man ser de vackert gulblekta sidorna, och de svartvita illustrationerna. Lite extra julpiff med ett julgransljus fästat. (I bakgrunden en guldskimrande buddha och en del av ett buffelhorn).
Enkla hjärtan i grova snören är vackert att hänga på dörrhandtag, gärna dekorerade med bokmärken.

Här en knubbig liten ängel och uppiffad med ett vitt sidenband får sväva fritt på ett annat dörrhandtag.

Över köksbordet har jag fäst trollhassel i taket och hängt i små söta trähjärtan som målats vita och mini julgranskulor i fattigmanssilver.
Nu ska jag sätta mig en stund med Sonat till Miriam av Linda Olsson. Ni missade väl inte hennes storslagna debut förra året Nu vill jag sjunga dig milda sånger. En av de bästa böcker jag läst!
God kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar