torsdag 18 december 2008

Smygstart

Vår buddha har blivit extra upp-pimpad inför julen. Tyvärr är ljuset dåligt, och man ser inte hela dess effekt, men grant är det när mörkret faller utanför fönstret.
Vår vackra adventsstjärna från Indiska, återkommer varje år.

Har smygstartat med julgran. I vår familj har vi alltid burit in och klätt granen först dagen innan julafton. Men i år ville inte den riktiga julstämningen infinna sig, så jag får helt enkelt hjälpa den på traven, och visst gav det effekt! Vi klär den i rött och guld, varmt och ombonat.
Nu ska jag slå in lite julklappar innan jag drar iväg till arbetet som väntar.
Ha en ljuvlig dag!


2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni har det. Förr i världen brukade min familj också ta in granen dagarna precis innen julafton men jag protesterade för något år sedan och numera blir det i mitten på december. Jag och Martin har köpt gran tillsammans, den är fin den med, och gott luktar den.

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med doften av jul! Hemma luktar det gran och pepparkakor nu, då jag fått dille på att hänga dem lite överallt.

    SvaraRadera