fredag 13 februari 2009

Åh, vilken härlig bok!

Imorse klev jag upp lite extra tidigt så jag skulle hinna läsa klart den här boken innan jag började jobba. Boken heter "Svinhugg" och är en debut av Marianne Cederwall och är just utkommen. Men åh, vilken debut!
Lite i samma anda som Brunk-Holmqvist (som jag skrev om för ett par dagar sedan som var okej men inte så mycket mer), men "Svinhugg" har också spänningsinslag och en och annan bråd död. Miljöbeskrivningarna gör att man genast vill ta sitt pick och pack och flytta till Gotland där dramat mest utspelas. Havet, den härliga naturen, den vackra arkitekturen. Jag säger bara åh!
Spring till ditt närmsta bibliotek och låna den för sjutton!

1 kommentar:

  1. På tal om Brunk-Holmqvist så tycker jag att du ska läsa Rapsbaggarna. Det är min favorit av henne. Ska nu börja på Sirila gentlemän sökes.

    SvaraRadera