tisdag 24 februari 2009

Ljus i vintermörkret

Även om det har blivit betydligt ljusare ute, och mörkret faller senare så behöver man fortfarande tända en hel drös med ljus för att överleva vintern.
Här är en av mina favoriter, en gjutjärnsstake (ännu en!).

Egentligen är den tilltänkt för vanliga kronljus, men då manschetterna är så pass stora får blockljus plats och intrycket blir ännu maffigare.Visst är den vacker, med allt det skira utstuderade mönstert i ett så pass tungt material. Sånt går jag igång på.


Snart ska jag iväg och lämna Sumo hos "mormor" som ska agera hundvakt, då jag ska iväg på min bokcirkel i kvällningen. Ska bli spännande att se hur det avlöper, första gången hon är hundvakt åt vilddjuret.

Här ett annat av mina vilddjur, Gandhi, med ljusstaken i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar