söndag 7 juni 2009

Luck-fynden

Här kommer de utlovade bilderna på fynden jag gjorde på bakluckeloppisen förra helgen.


Rostiga och dana, men underbara! Burkarna är helt igenrostade så locken går inte att öppna, helt obrukbara kan vissa tycka. Jag själv njuter av varje stund jag får vila ögonen på dessa skönheter.

Sen hittade jag även en sliten lanterna, även den rostig och grann för endast 50:-.
Så här grannt blev det i vårt fönster med de nya prylarna. Den gamla lådan med fack köpte jag ju för någon månad sedan på antikaffär. Här får den agera insynsskydd, och passade fint ihop med de nya fynden. Helnöjd!

Idag har vi målat vårt loppisbord en andra gång med vit färg, kommer säkert krävas en tredje strykning med. Bordet var mörkbrunt från början så det krävs ett par lager för att täcka ordentligt. Sen har vi även varit på Jysk, och beställt nya sängar! Det är vuxenpoäng vill jag lova. Efter att ha pratat om det i flera år, fick vi äntligen näven ur och kom till skott. Gud vi kommer sova som små barn sen.

2 kommentarer:

  1. Åh, va fina burkar! Jag är avis! Jag älskar gamla burkar.

    -Maria

    SvaraRadera
  2. skönt med nya sängar men kommer ni inte ha kvar indo sängen nu då??? passar ju så bra i ert hem ;-)

    SvaraRadera