torsdag 27 augusti 2009

Det vackraste...

...jag vet är Magnolior. Dessa otroliga skönheter gör mig helt hänförd. Jag kommer ihåg första gången jag fick se ett Magnoliaträd, det var ca sex år sedan. Jag var på väg till högskolan en morgon och helt plötsligt i det tidiga morgondiset så stog det där, detta magiska träd! Jag tappade andan! Och blev helt lyrsik och jag minns att jag efter skolans slut sprang hem och ringde till min älskade mamma och frågade vad det var för ett underligt träd jag sett. Det vackraste jag skådat. Sedan dess är jag helt såld på dessa skapelser som verkligen är något utöver det vanliga.
I mitt blivande hus, i mitt blivande bibliotek skulle jag vilja ha dessa skönheter på väggen. Men då det är en liten omöjlighet så får man nöja sig med tapeter. Och då man har en skral budget och tapetrullarna kostar mer än skjortan så finns det ytterligare ett alternativ. Just nu har du möjlighet att beställa två tapetprover från www.maleributiken.se helt kostnadsfritt.

Jag har tagit chansen att beställa denna skönhet och får således mina kära magnolior på väggen ändå, om än kanske i en tavelram...

2 kommentarer:

  1. Jättefin tapet. Och tack för tipset, det kommer antagligen att användas. ;) Ska ni ha magnolia i trädgården?

    -Maria

    SvaraRadera
  2. Om det finns möjlighet att få en sort som kan övervintra så här långt upp i landet så ska jag definitivt försöka plantera en i vår nya trädgård. Love it! /Sanna

    SvaraRadera