lördag 12 februari 2011

Bakom stängda dörrar


I dag tänkte jag ta med er på en smygtitt...









I vår köksentré finns en dörr med stor vacker gammal rostig nyckel.
Bakom dörren döljer sig vårt skafferi.
En av de saker jag älskar med att ha skafferi, förutom att det är väldigt praktiskt och sväljer alla specerier när man inte har så många köksskåp, är de söta detaljerna!
Bara en sådan sak att få öppna skafferiet med en stor rostig nyckel, och att handtaget på insidan är av modell mycket gammal, sådant går jag verkligen igång på. Alla små detaljer i ett hus.

På insidan hänger en ännu större nyckel på väggen, som hängde där när vi köpte huset för ett år sedan, och som vi fortfarande inte vet vart den hör.


Väl i skafferiet möts man av en härlig färgkombination, allmogegrönt tak, och varmt gula spontade väggar. Tiden har verkligen stått stilla.




Jag älskar gamla plåtburkar och glasburkar med härlig form och patina. Och försöker inreda med så mycket jag kan, visst är väl tex. skorpor vackrare i glasburk än i plastpåse?








Likväl som att rotsaker och grönsaker är mycket finare att ha i emaljerade kärl än i plastpåse i kylskåpet där inte en själ ser dess färgprakt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar