söndag 27 februari 2011

En dag för mig själv

Hej mina vänner där ute!
Idag är det lite grått, småruggigt och trist ute.
Då vill man bara stanna inne hela dagen, krypa upp i en skön fotölj och mysa med en god bok framför kakelugnen.

Hm, undra vilken kakelugn jag väljer idag?

Vilken är er favorit?

Bild 1: Vardagsrum, kakelugn bemålad med näckrosor.







Bild 2: I andra delen av vardagsrummet,
kakelugn bemålad med blomranka.











Bild 3: Biblioteket, kakelugn med vita snirkliga runda blomdekorer.
















Bild 4: Arbetsrum, kakelugn med vita snirkliga äppel- och vinrankor.








Bild 5: Sovrum, kakelugn med vita snirkliga franska liljor.

3 kommentarer:

  1. Jag väljer min favorit sen tidigare, nr 1. Jag älskar jugendstilen!
    -Maria

    SvaraRadera
  2. Det får nog bli den i biblioteket, men mest för inramningens skull. Puss söta! /emida

    SvaraRadera
  3. Vilka skatter, de tre sista gillar jag bäst!

    SvaraRadera