torsdag 26 januari 2012

Mini-pyssel


I vårt hem förbrukar vi en väldans massa tändstickor. Vi köper ask på ask på ask, då vi har kakelugnar i nästan varje rum och har en förkärlek för tända ljus. Solstickan i all ära, men så vackra är ju inte tändsticksaskar.
Sedan ett flertal år tillbaka piffar jag till mina egna.
Här ovan ser ni ett exempel.
Tändsticksask i en stor storlek, som jag sedan fäst vackert kinesiskt papper på och limmat fast en stump svart pappsnöre.
Så enkelt men ändå så otroligt mycket finare än den vanliga tändsticksasken!
Sen köper jag små askar med tändstickor och fyller på i den stora, ända tills plånet på den stora asken tagit helt slut. Då köper jag helt enkelt en ny stor ask och låter kreativiteten ta vid. Man vet aldrig hur nästa ask kommer se ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar