lördag 21 januari 2012

Saker man inte kan motstå


Ibland när man far på loppisar så finns de bara där.
De där sakerna man inte kan motstå.
Har en fallenhet för att komma hem med tunga saker, gjorda i trä eller gjutjärn med ett gediget arbete bakom.

Den här gången blev det en gammal (kött)kvarn av något slag, med en vackert röd flagnande färg som var oerhört svår att motstå.
Gillar det där ruffiga, slitna och använda.
På köksbänken får den sitta och kommer se ännu finare ut med en planterad blomma i.
Provade med pärlhyacinter, så vackert men de fick ej vara ifred för den här herren.
Nu lutar det åt en hjärtan på tråd som jag vet är ett säkert kort.

1 kommentar:

  1. Åh så fin! Nu blev jag avis! Hmm, jag kanske ska lägga upp bilder på mina loppisfynd jag gjorde härom helgen. Jag är särskilt nöjd med golvlampan, den påminner mig om mormor för hon har en som är väldigt lik.

    SvaraRadera