fredag 3 augusti 2012

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen...
Det är de små detaljerna som gör det!

Min kära man målade här om dagen våra ventiler i husgrunden.
De är så himla vackra som de är, vackert utsirade, rostiga och urcharmiga.
Jag älskar rost!
Dock kan det vara bra att behandla dem med lite färg så de består i minst hundra år till, då de säkert har suttit på sin plats sen 1892 när huset byggdes.
Vi tyckte helt enkelt att de behövde lite kärlek.



 Och se vilken skillnad!


Tyckte de blev skitsnygga!
När vi ändå var i farten med Hammarlack i hösta hugg gav maken min sig i kast med vår lyktstolpe på gården. Den har en gång varit svart men har med tiden fått en mer grå sliten ton.


Och den ser verkligen helt ny ut, eller nygammal, som värsta fina gjutjärnslyktstolpen.
Tänk vad lite färg och piff gör skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar