söndag 5 augusti 2012

Morgonpromenad

Idag tog vi morgonpromenaden med Sumo långt in i de mörka småländska skogarna.
Vi hade bestämt oss för att plocka hallon och kantareller.
På ett stort kalhygge här i krokarna växer massor av hallon.
Vi plockade och plockade och plockade...
Och tillslut orkade vi inte plocka fler, utan gick in för kantarellerna.
Det blev några liter sommarkantareller.
Blir mums till kvällsmat!

Sumo blev så trött efter promenaden att han knappt tog sig hem igen.
Stackarn.
Efter att ha målat fönster för tredje och sista gången i mellan med spröjs och allt, är vi nu lika trötta både han och jag.
Jag funderar också på att lägga mig en stund på det svala klinkergolvet och slumra med magen i vädret precis som han.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt! Att hitta vildhallon är verkligen en stor lycka i min värld!

    SvaraRadera
  2. Visst är det lycka!
    Nu är ju den perfekta årstiden att ta tillvara på allt vackert (och ätbart) som finns ute i naturen. Fick även hem flera liter blåbär av min kära svärfar här om dagen. Mums!

    SvaraRadera